اصول نظافت فرش

اگر خدمات نظافتی،تعمیراتی، تاسیساتی لازم دارید همین الان نام و شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

اصول نظافت فرش

آخرین مقالات

شستشو و نظافت فرش پس از مدتی باعث افت کیفیت آن می شود. از طرفی از آن جا که تردد بر روی فرش زیاد است، آلودگی بیشتری در آن وجود داشته و این آلودگی به سایر قسمت های ساختمان منتقل می گردد. پس راه حل چیست؟ فرش ها از جنس و بافت های مختلفی تولید می شود.

به همین دلیل باید در شستشو و نظافت آن دقت و وسواس زیادی به خرج داد. زیرا هر گونه سهل انگاری در اصول نظافت فرش می تواند سلامت و کیفیت آن را به خطر بیاندازد.

اصول نظافت فرش در منزل

معمولا بسیاری از افراد سالانه فرش های خود را به قالیشویی می سپارند. شستن مرتب فرش به مرور کیفیت و نرمی پرزها و بافت آن را از بین برده و باعث تغییر رنگ می شود

. به همین دلیل توصیه می کنیم که فرش ها را سالانه در منزل شستشو دهید. برای شستن فرش در منزل باید از بهترین شوینده استفاده کنید زیرا شوینده تاثیر بسیاری بر روی کیفیت و رنگ فرش می گذارد. شرکت های نظافتی با رعایت اصول نظافت فرش و بهترین شوینده کیفیت فرش های شما را تضمین خواهند کرد. اگر شما نیز قصد شستن و لکه زدایی فرش های خود را دارید تنها کافیست این کار را به نظافتچیان تیک شهر بسپارید.

شستشوی فرش در خانه یا قالیشویی؟

یکی از سوالاتی که ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر کرده است، سپردن نظافت فرش به قالیشویی و یا شستشو در منزل است. جواب این سوال به میزان کثیفی و آلودگی فرش شما بستگی دارد. بسیاری از آلودگی ها و لکه ها با استفاده از شامپو فرش از بین می روند و نیازی به ارسال فرش به قالیشویی نیست.

تنها شما در مواقعی فرش و قالی های خود را باید برای نظافت به قالیشویی ببرید که آلودگی زیادی بر روی آن تجمع پیدا کرده باشد. برای این که اصول نظافت فرش به خوبی رعایت گردد می بایست فرش را طبق خواب آن شستشو دهید.  همچنین فرچه مناسبی باید برای نظافت فرش به کار برود.

لطفا جهت ارسال نیروی خدماتی به منزل و محل کار و اطلاع از تعرفه های دریافتی شرکت ها تماس بگیرید

شماره تماس کارشناسان شرکت:

09101850071

09101850061

پشتیبانی:

09120267980 

02166912284

بهترین شوینده نظافت فرش

یکی از مهم ترین اصول نظافت فرش، توجه به نوع شوینده است. در حال حاضر شوینده های مختلفی در بازار موجود است که هر کدام کیفیت خاصی دارند.

برخی از شرکت ها شوینده های مخصوص فرش دستبافت، ماشینی و یا ابریشمی را تولید کرده اند تا متناسب با جنس فرش آن را شستشو دهید. همچنین شما می توانید برای افزایش مقاومت و کیفیت فرش از شوینده های طبیعی همچون نمک و جوش شیرین استفاده کنید.

جارو کشیدن فرش

هنگامی که صحبت از اصول نظافت فرش به میان می آید بسیاری از ما تنها به شستشوی آن فکر می کنیم. ولی رفت و روب  فرش نیز در حوزه نظافت فرش قرار دارد. بسیاری از افراد برای نظافت فرش ها از جارو برقی استفاده می کنند.

در این حالت باید میزان مکش قالیشویی را مطابق با جنس فرش تنظیم نمایید. به عنوان مثال در صورت بالا بودن قدرت مکش جاروبرقی ممکن است پرزها آسیب ببیند. همچنین پایین بودن قدرت مکش جاروبرقی نیز باعث می شود که آلودگی ها به خوبی از روی فرش برداشته نشوند.

اصول نظافت فرش
اصول نظافت فرش

اصول خشک کردن فرش

در گذشته فرش ها را بر روی پشت بام پهن می کردند. ولی زندگی آپارتمانی فرصت این کار را از بسیاری از افراد گرفته است. از طرفی قرار گرفتن فرش ها در زیر نور مستقیم خورشید کیفیت رنگ آن را تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل بهتر است که فرش را در فضایی آزاد پهن کنید.

همچنین باید پس از پایان پروسه شستشو باید با استفاده از پارو تمامی کف و آب های موجود در آن را به صورت کامل بگیرید.

دیگر خدمات نظافتی تیک شهر

بهترین اصول شستن فرش

در هنگام شستشوی اصولی فرش باید نکات متعددی را مورد توجه قرار دهید. از جمله این نکات عبارت است:

اول از همه باید به خواب فرش توجه داشته باشید. در صورت بی توجهی به این موضوع آلودگی و گرد و غبار به تار و پود فرش می رود. به همین دلیل باید در قدم اول خواب فرش را پیدا کنید.

در مرحله دوم می بایست جنس و بافت فرش را نیز مورد توجه قرار دهید. همان طور که می دانید اصول نظافت فرش ها با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال فرش های ابریشمی حساسیت بیشتری دارند و در برابر ناملایمتی ها آسیب بیشتری می بینند. بنابراین ابتدا جنس فرش را شناسایی کرده و سپس مناسب ترین روش شستشو را انتخاب کنید.

برای شستشوی فرش باید از شوینده های بی ضرر و مناسب فرش استفاده کنید. زیرا در صورت استفاده از شوینده های نامرغوب امکان تغییر رنگ فرش وجود دارد.

قالیشویی ها و شرکت های نظافتی با بهره گیری از تخصص و تجربیات خود از بهترین شوینده برای نظافت فرش استفاده می کنند.

آبکشی فرش نیز اهمیت بسیاری دارد. برای این که به خوبی کف و آلودگی ها از لای تار و پود فرش خارج شود می بایست چندین مرتبه با استفاده از پارو فرش را آبکشی کنید.

اصول نظافت فرش در تیک شهر

شرکت نظافتی تیک شهر امانت دار مال و اموال شما مشتریان عزیز می باشد و با آموزش نیروهای خود بهترین اصول نظافت فرش را به کار خواهد گرفت.

حداقل مصرف آب یکی از مزایا و افتخاراتی است که شرکت نظافتی تیک شهر مورد توجه قرار می دهد. بنابراین شما می توانید نظافت انواع فرش ماشینی، دستبافت و ابریشمی خود را به این شرکت معتبر بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *