اصول نظافت پتو

اگر خدمات نظافتی،تعمیراتی، تاسیساتی لازم دارید همین الان نام و شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

اصول نظافت پتو

آخرین مقالات

پتو یکی از لوازم پراستفاده در خانه است که هر شب خصوصا در زمستان برای گرم نگه داشتن به کار می رود. به همین دلیل شستشوی پتو باید در سال حداقل دو مرتبه انجام شود. ولی شستشوی مکرر پتو کیفیت آن را کاهش می دهد. به همین دلیل آشنایی با اصول نظافت پتو می تواند به شما کمک بسیاری کند.

بسیاری از افراد برای تمیز کردن پتو آن را داخل لباسشویی می ریزند. ولی ماشین لباسشویی پتو را مدام به چرخش درآورده و فشار زیادی به آن وارد می کند. با این کار امکان آسیب دیدن پتو وجود دارد. در ادامه بهترین روش شستن پتو را شرح خواهیم داد. با ما همراه باشید.

لطفا جهت ارسال نیروی خدماتی به منزل و محل کار و اطلاع از تعرفه های دریافتی شرکت ها تماس بگیرید

شماره تماس کارشناسان شرکت:

09101850071

09101850061

پشتیبانی:

09120267980 

02166912284

شستن پتو

درست است که میزان استفاده از پتو بر روی میزان آلودگی آن تاثیر می گذارد، ولی نمی توان جنس و تار و پود پتو را نیز در این امر نادیده گرفت. با توجه به این که پتو در طول شب ساعت ها با بدن در تماس است، میکروب و ویروس ها را به خود جذب می کند.  البته اگر اصول شستن پتو را ندارید می تواند عمر پتو را کاهش دهید. بنابراین با دقت بالایی باید این محصول حساس را شست.

نظافت پتو در منزل

بسیاری از افراد برای دریافت بیشتر اصول نظافت پتو به خشکشویی مراجعه می کنند. ولی برای راحتی بیشتر می توانید پتو را در منزل نیز تمیز کنید. زیرا شستن پتو کار زیاد سختی نیست و در خانه نیز قابل انجام می باشد. شرکت نظافتی تیک شهر می توانند پتوی شما را به صورت اصولی در منزل شستشو دهند.

در این صورت آسیبی به کیفیت و لطافت پتوی شما وارد نخواهد شد. برای درخواست نظافت پتو با تیک شهر تماس بگیرید.

آب کشی دستی پتو

پس از شستشوی صحیح و اصولی پتو باید در آبکشی آن نیز دقت کنید. فشردن پتو برای گرفتن آب آن کار درستی نیست. زیرا در این حالت فشار بالایی به پتو وارد می شود. همچنین پتو نرمی و لطافت خود را از دست خواهد داد. برای آبکشی پتو ابتدا آب داخل تشت را تخلیه کرده و مجدد تشت را با آب تمیز پر کنید.

با این کار تمامی کف موجود در پتو از بین می رود. همچنین در انتها نیز اجازه دهید که آب پتو به صورت طبیعی خارج شود. در واقع شما با شناخت اصول نظافت پتو می توانید تا مدت های طولانی از نرمی و کیفیت پتو لذت ببرید.

اصول شستشوی پتو با ماشین لباسشویی

توصیه می کنیم تا جای ممکن پتو را با لباسشویی نشویید. زیرا با شناخت اصول نظافت پتو به صورت دستی عمر پتو افزایش پیدا خواهد کرد. ولی برخی از لباسشویی ها دارای تنظیم مربوط به شستشوی پتو می باشد.

برای تمیز کردن پتو با لباسشویی از آب سرد استفاده کرده و شوینده ضعیف در داخل مخزن آن بریزید. همچنین اجازه دهید تا فرایند نظافت پتو به اتمام برسد و سپس پتو را خارج کنید تا تمامی کف داخل پتو از بین برود.

اصول نظافت پتو
اصول نظافت پتو

نکات مهم نظافت پتو

اصول نظافت پتو کار ساده ای است ولی باید یک سری نکات را مورد توجه قرار دهید:

در ابتدا باید جنس و بافت پتو را بررسی کنید. در صورت عدم توجه به بافت پتوها ممکن است نرمی و لطافت آن ها از بین برود. به عنوان مثال برای شستشوی پتوهای بافت باید از آب سرد استفاده کنید زیرا آب گرم کیفیت آن را کاهش می دهد.

در صورتی که قصد تمیز کردن پتو  با لباسشویی را دارید حتما به وزن پتو توجه داشته باشید. برخی از پتوها وزن سنگینی دارند و ممکن است که به لباسشویی شما آسیب برسانند.

خشک کردن پتو نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای این که ویروس و باکتری های پتو کاملا از بین برود بهتر است تا جای ممکن آن را در فضای باز خشک کنید. لازم به ذکر است که قرارگیری پتو زیر نور مستقیم خورشید نیز می تواند به رنگ و کیفیت پتو آسیب برساند.

نرم کننده پتو را فراموش نکنید. برای این که پتو پس از شستشو نرمی و لطافت خود را حفظ کند باید در هنگام شستشو از نرم کننده استفاده کنید. اگر قصد شستن پتو نوزاد را دارید باید میزان نرم کننده کمتری به کار ببرید. البته برخی از شرکت ها دارای نرم کننده های مخصوص پتوی کودک هستند که ضدحساسیت بوده و به پوست کودک آسیبی نمی رسانند.

در انتها نیز تاکید می کنیم که برچسب موجود بر روی پتو می تواند به شما بهترین روش شستشوی پتو را آموزش دهد. ولی در صورتی که پتوی شما فاقد برچسب است، ابتدا آن را تست کنید تا رنگ پس ندهد. چنانچه در حین شستشوی فرش تغییری در رنگ فرش مشهده کردید، پتو را در آب سرد فرو کنید.

دیگر خدمات نظافتی تیک شهر

اصول نظافت پتو با تیک شهر

در انتها نیز توصیه می کنیم اگر با اصول نظافت پتو آشنایی ندارید حتما از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید. زیرا پتو حساسیت بالایی دارد و با کوچک ترین بی احتیاطی کیفیت خود را از دست می دهد.

شرکت نظافتی تیک شهر تمامی اصول شستن پتو را به نیروهای خود آموزش می دهند تا آسیبی به پتو وارد نشود. تمیز کردن پتو توسط تیک شهر در منزل انجام می پذیرد و شما نیازی به مراجعه به خشکشویی ندارید. برای درخواست نظافتچی برای تمیز کردن خانه و شستشوی پتو و فرش تنها کافیست با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *