راه های پاک کردن چربی از روی لباس

اگر خدمات نظافتی،تعمیراتی، تاسیساتی لازم دارید همین الان نام و شماره خود را وارد کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

پاک کردن چربی از روی لباس

آخرین مقالات

ایجاد لکه های چربی آسان است اما پاک کردن آن دشوار است. اگر به دلیل آغشته شدن یک لباس به چربی روغنی ناخوشایند ناراحت هستید، می توانید چندین روش مختلف را برای از بین بردن لکه امتحان کنید. چه لکه تازه باشد و چه سرسخت، راه های مختلفی برای پاک کردن لکه های چربی از روی لباس وجود دارد.

شرکت نظافتی تیک شهر یکی از شرکت‌های بسیار مطرح سطح کشور می‌باشد که در زمینه‌های نظافت منزل و شستشوی منزل و همچنین کلیه لوازم منزل فعالیت می‌کند و شما می‌توانید شستشوی تمام وسایل منزل را به او بسپارید.

چند روش برای از بین بردن لکه چربی روی لباس

1.استفاده از مواد شوینده ماشین ظرفشویی

بهترین و ساده ترین راه برای از بین بردن هر گونه چربی یا لکه های چرب از روی پارچه، استفاده از مقدار زیادی پودر غلیظ ماشین ظرفشویی به طور مستقیم روی لکه است، زیرا پودر ماشین ظرفشویی حاوی هیچ گونه مواد شیمیایی مضری نیست که ممکن است به پارچه آسیب برساند. پودر ظرف مخصوصا برای نفوذ مستقیم و آسان به چربی طراحی شده است. با استفاده از یک مسواک قدیمی یا مسواک دیگر، لکه را با حرکت دایره ای با پودر پاک کننده به مدت چند دقیقه مالش دهید.

در صورت نیاز پودر بیشتری بریزید. قبل از قرار دادن آن در ماشین لباسشویی، آن را به مدت 30 دقیقه یا بیشتر روی پارچه بگذارید. لباس را در یک چرخه تمیز کردن شدید در آب گرم بشویید. این روش بر استفاده از یک ماده موثر است و در از بین بردن لکه ها بسیار موفق است.

بیشتر بخوانید: استخدام نظافتچی منزل

 پاک کردن چربی از روی لباس
پاک کردن چربی از روی لباس

2.از پودر بچه استفاده کنید

 در صورت امکان، کمی پودر بچه روی لکه چربی روی لباس بپاشید. پودر بچه به اندازه کافی نفوذ پذیر است و به سلول های بافت نفوذ می کند و چربی را جذب می کند. بگذارید پودر به مدت 10-15 دقیقه روی پارچه بماند تا جذب شود سپس آن را بشویید. اگر هنوز اثری از لکه قابل مشاهده است، لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید و در آب سرد بشویید.

3.لکه را با گچ بمالید

 از آنجایی که گچ یک پودر ریز است، چربی پارچه را به راحتی جذب می کند و پاک کردن آن را آسان می کند. روی چربی را با گچ سفید ساده بپوشانید یا روی لکه را با مقداری پودر بمالید. بگذارید 10-15 دقیقه بماند و سپس آن را بردارید. اگر لکه هنوز قابل مشاهده است، می توانید لباس را با آب سرد بشویید. چرخه شستشو یا خشک کردن لکه را از بین می برد و بنابراین لکه باید کاملا از بین برود.

4.از نشاسته ذرت روی لکه استفاده کنید

نشاسته ذرت نیز یکی از بهترین پودرها (مانند پودر بچه و گچ) است که می تواند لکه های روغن و چربی اخیر را جذب کند. مقداری پودر نشاسته ذرت را روی لکه بپاشید و بگذارید یک ربع بماند. سپس می توانید پودر نشاسته را با برس بردارید یا روی لباس بگذارید و سپس آن را در ماشین لباسشویی قرار دهید. لباس ها را با آب سرد بشویید تا لکه چربی پاک شود.

5.از پودر تالک استفاده کنید

اگر هیچ یک از انواع پودری که ذکر کردیم ندارید، می توانید از پودر تالک برای از بین بردن لکه استفاده کنید. همان دستور بالا را دنبال کنید، یعنی مقدار کمی پودر تالک را روی لکه بپاشید و سپس اجازه دهید 10-15 دقیقه جذب شود. وقتی زمان لازم برای جذب لکه گذشت، لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید تا با آب سرد بشویید.

بیشتر بخوانید: نحوه نظافت کامپیوتر

 پاک کردن چربی از روی لباس
پاک کردن چربی از روی لباس

6.محلولی از نمک و الکل تهیه کنید

 این محلول با پارچه های ضخیم تر مانند جین و کتان بهترین کار را دارد. یک قسمت نمک را با سه قسمت الکل مخلوط کرده و محلول را روی لکه چربی بریزید. از یک پارچه نرم استفاده کنید تا مخلوط را روی لکه بمالید تا زمانی که به الیاف پارچه برسد. اجازه دهید محلول به مدت 10-15 دقیقه جذب لکه شود، سپس لباس را همانطور که به طور معمول انجام می دهید بشویید. پس از شستن و خشک شدن لباس باید لکه از بین برود.

7.از صابون ظرفشویی استفاده کنید

 دلیل خوبی برای استفاده از صابون ظرفشویی مایع برای تمیز کردن چربی ظروف وجود دارد، زیرا چربی های سرسخت را حل می کند. به دنبال نوعی صابون مایع باشید که برای حل کردن چربی ها طراحی شده است (این نوع اغلب حاوی باکتری های خاصی در ترکیبات خود است که از چربی ها تغذیه می کنند). لکه را با صابون مایع بپوشانید، سپس آن را با یک پارچه نرم بشویید.

پس از آن، لباس را در ماشین لباسشویی قرار دهید و آن را روی تنظیمات معمول قرار دهید. لباس باید بعد از اولین شستشو بدون لکه باشد، اما اگر بار اول لکه از بین نرفت می توانید دوباره این کار را تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: قیمت نظافت منزل

8.از حلال موضعی لکه استفاده کنید

این حلال اغلب به شکل اسپری است که قبل از شستشو مستقیماً روی لکه اسپری می شود. از آنجایی که این یک پاک کننده خشک است، حلال باید بلافاصله لکه را از بین ببرد و لباس را به حالت جدید برگرداند.

روشهای از بین بردن لکه های چربی سخت

1.کمی اسپری مو روی لکه بپاشید

 اسپری مو در واقع می تواند روی لکه های چربی سرسخت کار کند! لکه چربی را با مقدار زیادی اسپری مو، با استفاده از یک حوله کاغذی بین پارچه و اسپری مو، آغشته کنید. اجازه دهید سی دقیقه لکه را جذب کند. پس از اتمام شستشو، لباس خود را خشک کنید و باید دوباره آماده استفاده شود. اگر بار اول جواب نداد، می توانید آن را تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود.

2.از سس پنیر استفاده کنید

 این روش ممکن است کمی مشمئز کننده به نظر برسد، اما به عنوان روشی موفق برای از بین بردن چربی از روی لباس توسط برخی تضمین شده و تایید شده است. روی لکه را با یک لایه ضخیم سس پنیر بپوشانید، سپس آن را با انگشتان خود بمالید. یک چرخه تمیز کردن منظم باید برای خلاص شدن از شر لکه و همچنین سس کافی باشد.

بیشتر بخوانید:‌ نظافت راه پله

3.از شامپو استفاده کنید

 شامپو برای از بین بردن چربی ها و چربی های طبیعی از مو و پوست سر استفاده می شود، پس چرا نمی توان از آن برای همین منظور روی لباس استفاده کرد؟ شامپو را مستقیماً روی لکه بریزید، سپس با استفاده از یک پارچه آن را به شدت مالش دهید. بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی لباس بماند، سپس آن را همانطور که در ماشین لباسشویی انجام می دهید بشویید. اجازه دهید در هوا خشک شود و سپس مورد باید عاری از هرگونه لکه باشد.

بیشتر بخوانید:‌ کارگر خوب برای نظافت منزل

4.از صابون مکانیکی بدون آب (صابون جامد) استفاده کنید

صابون مکانیک بدون آب نوعی پودر است که مکانیک برای تمیز کردن دستان خود از چربی و روغن ماشین آلات استفاده می کند. صابون پاک کننده را روی لکه بمالید، سپس آن را به شدت مالش دهید تا زمانی که به لکه نفوذ کند. بگذارید پودر به مدت سی دقیقه روی لکه بماند و سپس این کار را تکرار کنید. لباس ها را بشویید و بگذارید در هوا خشک شوند.

اگر هنوز اثری از لکه باقی مانده است، این کار را دوباره تکرار کنید تا لکه به طور کامل از بین برود. شما سروران گرامی می‌توانید برای انجام دادن کلیه امورات منزل خود به شرکت تیک شهر مراجعه کنید یا اینکه با شماره تماس‌های ما که در سایت می‌باشد تماس حاصل کنید تا در اسرع وقت کارهای منزل شما را انجام دهیم.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *